Reklamacje i zwroty
Reklamacja towaru
1. Jeżeli zakupiony towar ma wadę fizyczną lub prawną (jest niezgodny z umową), Klient będący konsumentem ma prawo złożyć reklamację na podstawie rękojmi uregulowanej w Kodeksie cywilnym.
2. Reklamację można złożyć:
- w formie pisemnej, wysyłając zgłoszenie na adres: Laptop dla Ciebie Marcin Sikora, ul. Jana Pawła II 20a, 63-500 Ostrzeszów
- mailowo na adres: biuro@swiatmatryc.pl
3. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać:
- imię i nazwisko (lub nazwę firmy) oraz dane kontaktowe Klienta,
- numer zamówienia lub inny dowód zakupu,
- opis wady oraz żądanie Klienta w ramach reklamacji (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy).
4. Reklamowany towar należy dostarczyć na adres: Laptop dla Ciebie Marcin Sikora, ul. Jana Pawła II 20a, 63-500 Ostrzeszów. Towar powinien być odpowiednio zabezpieczony na czas transportu.
5. Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji za zasadną.
6. W przypadku uznania reklamacji, koszty dostarczenia towaru do Sprzedawcy ponosi Sprzedawca.
7. Sprzedawca informuje, że naprawa sprzętu elektronicznego może wiązać się z ryzykiem utraty danych. Rekomendowane jest wykonanie kopii zapasowej przed wysyłką.
Prawo odstąpienia od umowy (zwrot towaru)
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo odstąpić od niej w terminie 14 dni kalendarzowych bez podawania przyczyny. Termin liczy się od dnia:
- otrzymania towaru przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią,
- zawarcia umowy – w przypadku usług.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie (np. pismo wysłane pocztą lub e-mailem).
3. Konsument ma obowiązek zwrócić towar na adres Sprzedawcy: Laptop dla Ciebie Marcin Sikora, ul. Jana Pawła II 20a, 63-500 Ostrzeszów, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
4. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że Sprzedawca wyraźnie zgodził się je ponieść.
5. Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany w sklepie), nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności następuje w takiej samej formie, w jakiej dokonano zapłaty, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
6. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
7. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
8. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi m.in. w odniesieniu do:
- towarów wyprodukowanych według specyfikacji Konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- towarów zapieczętowanych, które po otwarciu nie mogą zostać zwrócone ze względów higienicznych,
- nagrań dźwiękowych, wizualnych, programów komputerowych w zapieczętowanym opakowaniu po jego otwarciu.
Kontakt w sprawie reklamacji i zwrotów
E-mail: biuro@swiatmatryc.pl
Telefon: +48 790 326 640
Wzór odstąpienia od umowy
(ten formularz należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
Laptop dla Ciebie Marcin Sikora
ul. Jana Pawła II 20a
63-500 Ostrzeszów
e-mail: biuro@swiatmatryc.pl
Ja, niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
....................................................................................................................
Data złożenia zamówienia: ......................................................
Imię i nazwisko konsumenta: ......................................................
Adres konsumenta: .......................................................................
Numer konta bankowego do zwrotu środków: ......................................................
Nazwa banku: ...................................................................................
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
....................................................................................................................
Data: ......................................................